tisdag 20 oktober 2009

Hulliganen har inget tålamod

I dag lekte Hulliganen en lek. Han ville lägga saker i soffan. En röd kloss, sedan en gul. Sedan hela backen. Han försvann en stund och kom tillbaka med en rockring. Även den skulle upp i soffan. Sedan bajsmaskinens skramlande babygym. Det börjar bli problematiskt, för trångt och otympligt, allt ramlar ner, hans tålamod tryter... Det hela får ett abrupt slut när han försöker lyfta fotöljen. Han spänner sin lilla kropp i vredesmod och skriker ilsket. Han slänger iväg babygymet så det tjongar i bordet, slänger sig ner på golvet i en liten arg hög.

Jag tänker att det där måste vara Skyggots temperament han ärvt, för så där håller inte jag på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

dina ungar är ju strålande! skönt med lite temperament :)

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...