torsdag 15 oktober 2009

Kvinnan från Kaskadien

Så var det dags igen.

I min dröm var det så att toaletten låg brevid garaget. Ute alltså, med fri insyn. Men vad gör man? Jag var nödig och det var dags att att göra "det stora."

Där satt jag och klämde, folk spatserade förbi. Lite skämmigt kändes det, men inte utan att det gick. Jag tror alla hade det så, för ingen reagerade nämnvärt över att jag satt på dass mitt ute bland allt folk.

Hursomhelst, då jag satt där fick jag syn på en liten upptejpad lapp på lyktstolpen framför mig. Det stod:

"Flykting från Kaskadien söker lägenhet i detta område.
Vilken mat tycker vi Kaskadier mest om?

1. Pannkaka 2. Gröt 3. Sill"

Jag satt och funderade på frågan en stund då plötsligt kvinnan från Kaskadien dyker upp framför mig. Vi börjar samtala. Jag berättar att vår lägenhet snart är till salu. Kvinnan blir jätteglad. Det känns som vi skulle kunna bli väldigt goda vänner. Jag får även reda på vilket svarsalternativ som var det rätta i annonsen. Sill såklart. Sill åt man i Kaskadien. Sill i mängder. Jag får plötsligt en strålande idé.

Jag berättar för henne att Abbas löksill är väldigt god och föreslår att vi ska äta sill-lunch tillsammans. Kvinnan från Kaskadien blir alldeles salig av lycka. Sagt och gjort, jag hade ju dessutom bajsat fördigt, så jag torkade mig varpå det bar av till Ica för att handla den efterlängtade löksillen.

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...