torsdag 15 oktober 2009

Två drömmar i en smäll

Jag har två psykopatdrömmar att leverera. Den ena från i natt och den andra när jag tog en tuppis med hulliganen mitt på dan.

Nattdrömmen först.
Jag och min sambo var utomlands någonstans och hulliganen var med. Vi skulle äta på hotellet tillsammans, men den sinnesslöa kyparen placerade oss vid varsitt bord lååångt ifrån varandra. Jag fick panik och klagade snyftande i receptionen, men den spydiga tjejen bakom disken bara ignorerade mig totalt.

Jag sprang runt och letade efter min spårlöst försvunna man med en spritt språngande naken och nerkissad bebis på armen. Samtidigt sprang en ful liten skitjobbig unge efter oss och skulle dra i hulliganen ben hela tiden. Jag fick panik och bröt nästan ihop. Helt plötsligt satt jag på flyget hem. Men fortfarande ingen man i sikte.

Nu VET jag att han är på jobbet iallafall. ;-)


Tupplurdrömmen
Jag bodde i ett höghus. Det var nog mitt barndomshem skulle jag tro. Hulliganen var med i vanlig ordning. Plösligt lös köksfönstret upp och ett enorm UFO kom svävande ner från himlen. Det stannade precis utanför köksfönstret, släckte sin ufobelysning för att spana in oss människor i huset. Det var så fruktansvärt läskigt. Man kunde blotta deras äckliga alienansikten. Jag tog hulliganen och försökte fly.

Vi försökte gömma oss i en liten skrubb. Vi satt där i mörkret och bara väntade på att UFOT skulle flyga iväg. Där vaknade jag tack och lov.

Jag har drömt denna psykodröm förrut, ibland kommer de in i lägenheten också. Små äckliga ET-liknande varelser med långa smala äckliga fingrar som vill utforska oss människor. PANIK! Jag hatar Aliens. Hoppas de inte finns!

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...