lördag 14 november 2009

En riktig skitnatt

Jag är trött. I natt var ingen bra natt. Hulliganen har diarré. Nu vet jag att Hulliganen inte tuggar sina russin innan han sväljer. Sådan far sådan son. Man skulle lika gärna kunna servera dem mat i stora hundskålar ty de bara glufsar och sväljer födan i ett nafs. Nästa gång jag lagar mat ska jag ställa ner två skålar på golvet. Vi övriga civiliserade i familjen ska sitta vid bordet och äta med finporslin.

Hulliganen var bajsig och gnällig i natt och Malen var allmänt tuttfixerad och krävande. Jag låg som en roterande elvisp med extrem sömnbrist mellan dem och servade tutte varvat med ny blöja.

Mitt i misären skar jag även fingret i dörrhålet. Jag begriper inte hur, men det blödde och sved som fan. Trampade på en vass jävla trekantig kloss på väg till medicinskåpet. Rotade uppgivet efter plåster bland diverse konstiga lastgamla mediciner, varför spar man en 6 år gammal hemorojdsalva?? Särskilt då man inte ens lider av hemorojder. önskade jag hittade lite valium eller nåt, men det fanns inte. Fann till slut en ask plåster med Disney motiv. Ett rött med Dumbo på fick det bli. Skitdåliga, de bara glider av hela tiden.

Gryningen närmade sig, kravmaskinerna hade krävt klart och jag kunde äntligen sova... en stund. Jag sov som allra bäst när Hulliganen avfyrade ytterligare en smattrande russinpurré i ansiktshöjd. Plötsligt uppenbarade sig Trotsmaskinen i dörröppningen med en skabbig räv i famnen samtidigt som hon sjöng falskt "Nu i ro slumra in" Vem fan sjunger du för, tänkte jag irriterat. Vad då "i ro!?" Hur kan man slumra in i ro när man redan vakat hela natten och ligger i en dimridå av bajslukt.

Trotsmaskinen babblade hål i huvudet på mig tills jag inte stod ut med att ligga kvar längre. Påstod tex att en vuxentarm når två varv runt jorden. Vad är det för kass skola hon går i. Tur att man inte har henne som läkare. Det där är en genomtänkt krigsstrategi från hennes sida. Allt för att jag aldrig, aldrig någonsin ska få sova ut en morgon.

Hur som helst så var det kört. Hulliganen ville upp, Tutt-malen ville också upp, gärna hängandes i tutten samtidigt som jag förväntas serva resterande kravmaskiner frukost.

Idag vill jag bara flytta till en etta i Skarpnäck.

2 kommentarer:

Anna sa...

Var f-n var skyggot? var han ute o cyklade el nåt? :)

Anonym sa...

Nädå, han var också delaktig emellanåt. ;-)

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...