torsdag 12 november 2009

Man kan resa med google earth

Bajsmaskinen bajsar inte så ofta länge, men hänger desto mer i mina tuttar. Därför har jag döpt om honom till malen eller igeln... eller tuttmalen. Eller något sånt. Så ni vet. Det går nästan inte att lägga ner honom alls just nu, det är hopplöst. Jag äter, sover och nästan skiter med en mal på tutten. Det börjar tära på frihetskänslan.

Jag kände det tydligt tidigare i dag när jag lät muspilen fara runt över jordklotet i dataprogrammet "google earth" Jag har blivit förtrollad av detta fenomenala program. Det känns nästan som man reser på riktigt.

Tutt-malen kunde hänga där bäst han ville. Själv var jag inte närvarande för fem öre. Jag reste runt i Sverige. Först Stockholms skärgård och sedan västkusten. Tog en tripp till Smögen. Sedan bar det av till USA och alla dess stater. Jag kunde lugnt och tryggt spatsera på Afghanistans gator och diverse länder i mellanöstern. Sedan tog jag Ryssland när jag ändå var i farten och eftersom mitt kök är en aning Ryssinfluerat.

Tur att man har långa tuttar, som Trotsmaskinen brukar säga.

Kan någon vuxen prata med mig!!! Lite mental, social stimulans tack! När man ser det som ett äventyr att åka till ica maxi och lukta på shampon... ja, då kanske det är dags att träffa lite folk.

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...