fredag 30 april 2010

En egen husdoktor.


Sitter här och trycker i mig lite fil och flingor till lunch. Det var ett fasligt farande på mig idag. Jag var till doktorn med Fästingen idag. I dag var doktorn en liten, liten kvinna med Indiskt look. Hon var otroligt gullig och bra. Henne vill vi har fler gånger. Men sånt får man inte bestämma, trots att det heter "husdoktor" nu för tiden. Vaddå husdoktor!? Varför heter det så egentligen? Det låter som om doktorn vore ett litet husdjur.

Man kanske borde skaffa sig en husdoktor som husdjur. Den kan spatsera runt här i lägenheten på dagarna med ett stetoskop runt halsen. Jag skulle sköta om den väl. Ge den mat när den gnäller, borsta håret och göra roliga frisyrer på den. Jag skulle motionera doktorn ordentligt varje dag och se till att den inte bajsar i grannens rabatt eller i sandlådan. Jag skulle bli en bra doktorägare. Kanske man t.o.m skulle kunna ställa ut sin husdoktor om den visade sig ha de rätta dragen och bra kroppsform. Det skulle vara roligt. Min husdoktor skulle bli best i show för jag skulle se till att den har bra temperament och inte biter domaren i handen när han kollar i doktorns mun.

Hur som helst så fick Fästingen penicillin och hostmedicin för han hade öroninflammation i BÅDA öronen. Stackars fästingen. Men nu borde det bli bra snart. I kväll blir det nog ingen brasa för oss.

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...