lördag 1 maj 2010

Brödsmulor i mjölkglaset


Jag tycker inte om att låta mina barn dricka ur mitt dricksglas längre. Det var något jag konstaterade i morse när Hulliganen stod och tiggde som en hund när jag åt frukost. Han ska alltid smaka det jag äter, trots att han får eget. Och det är väl ok. Men jag gillar inte när han ska dricka ur mitt glas. Oavsett vad jag har i glaset.

Anledningen är att allt som kommer in i munnen liksom kommer tillbaks ut i glaset... och det kan vara i princip vad som helst. Oftast handlar det om brödsmulor och liknande födoämnen. Barn behärskar inte tekniken att dricka rumsrent. Därför har jag nu slutat att bjussa på mjölk och annat flytande till barn under 8 år.

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...