tisdag 4 maj 2010

När man måste plåga sina barn



Jäkla envisa förkylning och nedrans ögoninfamationer! GAH vad jag är trött på alla virus och bakterier som tvingar min familj att stanna inne som ett annat Frizle-fall. Hatar den där gula geggan som klibbar, smetar och torkar in i Hulliganen och Krångelkrabbans små ledsna spretiga ögonfransar.

Det värsta med småbarn är att de inte förstår varför man måste plåga dem. De hajjar inte varför mamma/pappa tvångshåller för att tvätta, dutta, torka bort snor och ögongegga och tvingar i dem vedervärdig penicillin.

För att inte tala om de berömda Alvedonsupparna som ska pressas in i rumpan vid behov. De tror såklart att man är världens vidrigaste sadistmorsa. Och man känner sig verkligen som en också. Jag hatar det!

Kåvepenin med fruktsmak... Vad är det för skit. Det är som att försöka göra en bajskorv godare genom att lägga en hallonbåt i den. Patetiskt.

Men allt detta gör man trots allt. För egentligen är man ju en sadistmorsa om man INTE gör det... Ibland måste man helt enkelt plåga sina barn för att man älskar dem så förbaskat.

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...