fredag 9 mars 2012

VM i Kräk-kaskad 2012



Det är "VM i det stora kräk-kaskad spelen 2012" här hemma. Näsapan leder, för han är den ende tävlande. Näsapan är magsjuk, och därför så håller jag en rastlös Hulligan hemma i karantän för dagis skull. Men han är fortfarande frisk. Jag hoppas att det uppskattas. Jobbigt är det i alla fall, för han har ca 30 utbrott om dagen och påminner lite om Torsten Flinck med sitt labila temperament och sin råttfärgade hjälmfrilla. Han har något galet i blicken och det flyger både fjärrkontroller och trådlösa telefoner över hela vardagsrummet så fort han inte får som han vill.

Näsapan bara spyr och kräks. Mitt mjuka favorittäcke från Ica maxi har redan tvättats 2 ggr på ett dygn. Jag gissar att jag äger Sveriges mest luttrade och härjade täcke. Det är väldigt synd att inte småbarn kan pricka en spyhink, det vore så mycket lättare allting då. Nu sover näsapan äntligen vilket jag också skulle behöva göra, med det kan jag inte för Hulliganen måste övervakas noga innan han river hela lägenheten. Basisten jobbar och Trotsmaskinen är i skolan. Lycko dom.



Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...