måndag 19 november 2012

Min granne ovanför.

Jag vet inte hur hon ser ut. Min granne ovanför. Men jag vet att hon gillar klackskor. Och jag kan verkligen se mig framför mig hur hon i princip trär på sig sina kanske.. (röda?)... klackskor, omedelbart då väckarklockan ringer. Hon förvarar sina älskade skor under huvudkudden.

Liggandes på rygg som en grillad kyckling pressar hon flåsande in sina liktornsprydda, torra fötter i de trånga skorna. Sedan kliver hon upp. Tar en dusch (med skorna på) och klampar sedan runt en timme tills alla kläder är på och hon till slut kan lämna lägenheten för att åka till jobbet kl sju..

Precis så tror jag att det är. Det låter åtminstone så. Inte för att jag störs direkt av det... Jag är ingen gnällig granne. Men så tror jag att det är.


Min granne.

1 kommentar:

Anonym sa...

ASG/ Jessica

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...