Dåliga mamman´s blogg

Här serveras ingen kaffe latte

Min bilder
Namn:
Plats: Uppe i örn nästet, I en beige förort, Sweden

Om Dåliga mamman och pappa Basisten samt barnen Trotsmaskinen 11 år, Hulliganen 4 år och Näsapan 2 år. Om livet som trebarnsmamma utan förskönande gulligull och kaffe latte... Välkommen till det verkliga livet mitt bland spyor, bajs och allmän trebarnschock.

fredag 16 oktober 2009

En helt vanlig morgon

Stirrar apatiskt på en uppriven Hollandaise-påse under vardagsrumsbordet. Pulvret har läckt. Tänker, vad fan gör den där. Slänger en trött blick på Hulliganen som är i full färd med att klättra upp för köksbordet med en diskborste i handen. Han sjunger. Dåligt tänker jag.

I bakgrunden hör jag hur bajsmaskinen krystar ut nummer två så det ekar i hela grannskapet. Det finns en blöja kvar och jag vet att det kommer fler lass de närmsta 2 timmarna. Det är ingen slump att bajsmaskinens smeknamn är just bajsmaskin. Tvättmaskinen är trasig.

När jag synar köket känns det plötsligt som jag befinner mig i Ryssland. Ett fattigt Ryssland... Under Stalintiden.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida