onsdag 21 oktober 2009

Dagens Fråga Fettot - Hur får man tid att duscha när man har två små?

Även som småbarnsförälder måste man ju duscha ibland. Men hur hinner man det, undrar många småbarnsföräldrar. Så här gör jag.

Jag placerar bajsmaskinen i babysitter, ser dock till att han är nöjd innan. Ny blöja, är nyäten mm. Sedan tar jag med Hulliganen i duschen och låter honom vara med när jag duschar. Jag ger honom mycket att leka med, små burkar mm.

Försök inte raka benen eller andra diverse kroppsdelar, eftersom du oftast bara hinner klart halvvägs innan barnen tröttnat.... Och det ser jävligt konstigt ut.

När jag är klar (stressar) så låter jag Hulliganen plaska vidare en stund medan jag passar på att klä på dig.

Men töm vattnet först och låt en liten stråle rinna. OBS! Göm badkarsproppen högt någonstans eftersom barn är listiga små varelser och kan stoppa tillbaka den utan problem. Håll dig inom synhåll.

Ibland hinner man även sminka sig... Men räkna inte med det. Se det mer som en bonus i så fall. Barnen kan tröttna när du minst anar det.Var beredd på att du kanske bara hinner måla fransarna på ena ögat.

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...