torsdag 15 oktober 2009

Män och barn är värdelösa på att leta

Vad är det med män och leta reda på saker. Barn också för den delen. Skyggot och Trotsmaskinen är totalt värdelösa på hitta saker de letar efter. Det kan gälla tex en par skor i garderoben. De öppnar dörren, synar den stökiga högen i ca 2 sekunder och säger, "-Näee, de är inte här" Varpå JAG blir irriterad, sticker in armen i högen och fiskar upp dojorna på 1 sekund. VARFÖR är det alltid såhär!

Barn är ju trots allt barn, måste lära sig. De är inte fullfjädrade sakhittare ännu. Men vuxna karlar. Varför detta handikapp?



Häromdagen skulle skyggot ha något i min väska. Min väska består av ett enda stort hål och är lätt att hitta i. ÄNDÅ rotar han frustrerat i väskans enda hålighet som om han letade efter sin allra sista borttappade kondom i Australiens djungler.

"-VAR i väskan!?" ropar han desperat som ett gnälligt litet barn.

Vad i helvete ska man svara på det?
"- Den ligger exakt 3 cm nordväst om läppstiftet, eftersom jag gick i en snett lutande vänsternedförsbacke i går kl 17.32 Men den KAN ha rullat bakåt en smula eftersom jag ramlade i trappan, isåfall ligger den snett bakom plånboken, som i sin tur vridit sig 180 grader åt höger pga knuffen jag fick på Ica maxi när en gammal gubbe trängde sig före i kön.

Inga kommentarer:

Kanin = Blottare???

Jag har tydligen närt en liten blottare vid min barm. Det brukar komma små jobbiga småungar och plinga på dörren eftersom Trotsmaskinen har ...